Programa de creació d’àlbums

Com us he comentat en l’entrada anterior, l’àlbum l’he fet gràcies a un programeta que he fet jo mateix que et crea les pagines necessàries, amb una foto a cada pàgina i els botons per poder navegar entre aquestes.

No sé si algun de vosaltres recorda els àlbums primerencs de la web de Tinzi (WBDTNZ). Aquests, els podeu veure des de aquest enllaç, és basaven en el mateix. Una imatge, l’enllaç a l’anterior i l’enllaç a la següent.

Però el problema era que, si havia de posar 65 fotos, per exemple, havia de crear 65 pàgines diferents. Més ben dit, crear una que servira com a model, fer 64 còpies més i canviar els enllaços i les imatges.

Ara aquest problema ja no existeix! Amb el programeta l’única cosa que he de fer és dir-li quantes fotos tinc i l’arrel comú de totes les fotos (men en el cas de l’àlbum de Menorca) i el programa me crea les 65 pàgines amb els enllaços ja fets i tot.

Estic content perquè per primera vegada he fet un programa que me resulta útil!!! Fent-lo a més me n’he enrecordat d’una cosa que va dir un professor meu:

Un informàtic és una persona que treballa com un burro per poder treballar menys

Fent el programa me n’he enrecordat prou d’ell, ja que encara que no era molt complicat, el programa m’ha dut el seu temps de fer-lo, i tot, efectivament,  per haver de treballar menys!

Aquí està el codi font per qui vulgui veure’l:

fotos.cc

2 comments

  1. Joan · Agost 31, 2008

    Bueno… Em toca a mi ser qui s’encarregue de abocar-te una poalada d’aigua freda.
    1. Hi ha una altra dita popular, també entre els programadors, que diu: “No re-inventes la roda!”. Si hagueres buscat hauries trobat un fum de programes per fer galeries fotogràfiques. Però bueno, jo també em salte aquesta regla moltes vegades. Re-inventant la roda s’aprèn molt.
    2. I hi ha una altra entre els programadors que diu: “Show me the code!”. Un no és un bon programador fins que no ho demostra i per això cal veure com és el programa. 😉

    Salut i que no et senten mal les meves paraules.

  2. Adrià · Agost 31, 2008

    Que hi ha molts programes ja ho se, de fet ja n’havia provat alguns, però aquest el tinc ja tot personalitzat per la meva web. Realment, tal com és ara, no és un programa útil per al món, és un programa útil per a mi ja què està fet per a una estructura de web com la que jo utilitze (les pàgines dels àlbums dins de ./albums/nomalbum/ i les imatges dins de ./img/nomalbum/. D’altra banda, aquests dies no tenia res a fer, així que m’entretinc amb això….

    El codi, això és un altre tema…
    A vore, possiblement com a programa deixe molt que dessitjar, però en fi, el publicaré…

    I tranquil, que amb Paco Abad ja me vaig acostumar a rebre palos pels programes xDDDD

Deixa un comentari

